Yazı
Facebook’da şaşırtan artış! Hikayeler 500 milyon kullanıcıya ulaştı
Sosyal medya kullanıcılarının en yoğun kullandığı özelliklerden biri olan, paylaştıktan 24 saat sonra otomatik olarak silinen hikayeler için en favori platform Instagram olarak bilinse de, instagram’ın bağlı olduğu şirket olan Facebook, ve yine bir başka Facebook iştiraki olan Whatsapp’da hikaye kullanım sayısı instagram’ı yakalamış durumda.
Instagram’da gördüğü ilgiden sonra Facebook’da da kullanılmaya başlayan ancak başlangıçta beklenen ilgiyi görmeyen hikaye paylaşımı, zaman içerisinde şaşırtıcı bir şekilde çok önemli bir aktif kullanıcı sayısına ulaştı. 2019 yılının ilk çeyreği ile ilgili açıklamalarda bulunan Mark Zuckenberg, bu vesile ile hikaye paylaşımlarının günlük ulaştığı kullanıcı sayısını da paylaşarak, bu sayının sahip oldukları platformlar’da 500 milyona ulaştığını açıkladı.
Bu özelliğin yaratıcısı olan Snapchat ise 190 milyon gibi bir sayıda kalması ise dikkatlerden kaçmadı. Tabi ki, Facebook gibi bir dev ile yarışması mümkün değil, zira üye sayıları göz önüne alındığında bu sayının gayet iyi olduğunu da söyleyebiliriz.
Hem arkadaşlık kurmak, hem oyun oynamak, hem de sosyal etkinlikleri paylaşmak ve bilgilendirmek için kullanılan Facebook’un açıkladığı bu rakamlar sonrasında, Facebook’da tahmin edilenin çok üzerinde hikaye paylaştığı ortaya çıkmış oldu.
Aylık 2.38 milyar kullanıcıya hitap eden sosyal ağ devi, 2019’un ilk çeyreğinde, 2018’in dördüncü çeyreğine göre 2.32 milyar kullanıcıdan gerçekleşen artış ile %2.5 büyüme elde etmiş oldu.