Yazı
Snapchat ‘Z Kuşağı’ ile ilgili araştırmasını yayınladı
Snapchat, Kuşak I, İnternet Kuşağı, Next Generation ya da iGen olarak kabul edilen, 2000’li yılların nesli Z kuşağı ve onların sosyal medya alışkanlıkları ile ilgili bir araştırma yaptı. Şimdiki son nesil olan ve gelecek için “kilit” niteliği taşıyan bu jenerasyonun insanlar ve çevrim içi markalar ile olan bağlantıları ile ilgili 2 yeni rapor yayınladı.
İlk rapor olan ve ‘Into Z Future‘ adı verilen 70 sayfalık raporda, bu neslin alışkanlık ve eğilimlerine daha iyi anlamayı sağlamakla birlikte, pazarlama yaklaşımlarına rehberlik edecek istatistikler sunuluyor.
Aslında Snap’e göre; “2013 Mintel raporunda, sadece ABD’deki bu kuşağın yıllık satın alma gücü 44 milyar dolar olarak belirtilirken, bazı tahminlere göre ise bu rakam çok daha yüksek görülüyor. Bu da tabi ki markaların iştahını kabartıyor.”
Pazarlama için domine eden jenerasyon Y kuşağı olsa da, sırada ki kuşağın Z nesli olması, araştırmacılar ve pazarlamacılar için onları oldukça önemli kılıyor.
Snap’in yayınladığı ilk raporda odak noktası olarak Z kuşağı’nın kreatif alışkanlıkları ve Snapchat’in bunları nasıl kolaylaştırdığı ele alınmış durumda. Bunlar aynı zamanda instagram’dan da bazı incelemeler ve ortak eğilimleri de kapsıyor. Snapchat kuruluşundan bu yana Z kuşağının ihtilafsız bir şekilde yaratıcılıklarını deneyimleyebilecekleri, yakın arkadaş grupları ile iletişim kurarken kendilerini bir markaya bağlı hissetmek zorunda olmadıkları bir ortam yaratmaya çalıştı. Pek çok markanın felsefesi dün kim olduğuna değil, bugün kim olmak istediğine dayanıyor.
Ayrıca; “Y jenerasyonun pembe zemin üzerine konumlanmış fotoğraflarından sonra, Z jenerasyonu görsel kültür için yeni bir tarz belirliyor.” Kısacası bu anlamda da bir devrin kapandığını söylemek mümkün. Üzerinde yazıların yer aldığı özçekimler, artırılmış gerçeklik ile kusurlu kolajlar ve içten canlı yayınlar.. Bunları yapmak onlar için bir sosyal sorumluluk duygusu hali. Toplumsal değişimler ile oluşan bu sosyal “bağlantı” duygusu Snap’in araştırmasında göze çarpan noktalardan biri olarak öne çıkıyor.
Z kuşağı, ekonomik, çevresel ve politik koşullar nedeniyle ciddi değişimler geçirmiş ilk dijital kuşak olarak ifadelendirilmiş durumda. Onlar Dünya’da olan bitenler ile ilgili özellikle sosyal medyanın sunduğu imkan sayesinde bilinçlendikleri için yüksek fikirli bir jenerasyon olarak kabul ediliyor. Bu kapsam elbette bölgesel olarak değişiklik gösterebiliyor, Snap’in sunduğu grafiklerde de zaten bu durum gözler önüne seriliyor.
Bu neslin temel özellikleri ve alışkanlıkları ile ilgili bilgi edinmek için bu kapsamlı raporun okunmaya değer olduğunu söyleyebiliriz. Aşağıda bu rapora yönelik İngilizce grafiksel olarak hazırlanmış özet bir veriye de yer veriyoruz.
Snap, Z kuşağının daha fazla önem kazanacağı, bilhassa pazarlama çalışmalarını sürdürürken onların eğilimlerini anlamanın oldukça önemli olduğunu da belirtiyor. Sizde Süper Yaratıcı Gelecek Jenerasyon Z’i Anlamak adı verilen raporun tam haline buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca, spesifik eğilimlerin aksine yaşam tarzları ve alışılagelmiş davranışlarına odaklandığı ikinci rapor da yayınlandı.
blizzard
14 Aralık 2019 at 20:30
guzel bir paylasim olmus, tesekkurler.