Bizimle iletişime geç
Güncel Sohbet Bloğu

Güncel Sohbet Bloğu

Amazon’un sahibi olduğu Twitch, eski sosyal medya platformu Bebo’yu satın aldı

Amazon'un sahibi olduğu Twitch, eski sosyal medya platformu Bebo'yu satın aldı

Yazı

Amazon’un sahibi olduğu Twitch, eski sosyal medya platformu Bebo’yu satın aldı

Facebook’un milyarlık kullanıcı kitlesinin kendine yaratacağı avantajı da baz alarak cesur bir şekilde kripto para işine el attığı şu dönemlerde, Amazon’da yan iştiraklerinden biri üzerinden bir zamanların güvenilir sosyal medya platformlarından olan Bebo’yu satın aldı.

Bir zamanlar insanların düşünceleri ve resim/video gibi medyalarını arkadaşları ile paylaşmalarına olanak tanıyan Bebo, Amazon’un sahibi olduğu video akış platformu Twitch tarafından satın alındığı doğrulandı. Bebo e-spor sektörü için kullanılacak. Twitch sözcüsü de bu satın alma ile ilgili satın alma detaylarına dair, 10 çalışanı ve IP’i de içerecek şekilde alındığını doğrulamakla yetinip, başka bir bilgi paylaşmadı.

Kaynaklardan edinilen bilgiye göre Twitch dışında iki marka daha Bebo’ya teklif vermiş, bunlardan biri bir başka video akış platformu Discord iken, bir diğerinin ise Facebook’tu. Facebook’un oyun yayınları ile ilgili canlı yayın yapan kitleleri çekmek için bir takım promosyonlar önerdiği biliniyor. Yine kaynakların aktardığına göre, Twitch, ikinci firmanın 20 milyonluk teklifinin üzerine çıkarak verdiği 25 milyonluk teklif ile de Bebo markasına sahip oldu. (Bazı kaynaklarda bu rakamın daha az olduğunu belirtiyor) Bebo’nun eski çalışanlarının LinkedIn platformlarında çalıştığı yeri de Haziran ayı içerisinde değiştirerek Twitch yaptığı görülüyor. (Bkz: Eski bebo çalışanı profili)

2005 yılında Michael ve Xochi Birch tarafından kurulan Bebo, faaliyet gösterdiği sosyal paylaşım platformu alanında İngiltere ve İrlanda başta olmak üzere İngilizce dil konuşulan ülkelerde kısa sürede pazar lideri oldu. Bu hızlı ve devasa büyüme onun 850 milyon dolara AOL tarafından satın alınması ile sonuçlandı. Ancak AOL için işler istediği gibi gitmedi ve Bebo popülerliğini kaybetti, 2 yıldan kısa bir süre içerisinde de 25 milyon dolara satıldı. 2013 yılında ise ilk sahipleri 1 milyon dolara Bebo’yu geri aldılar.

SOSYAL AĞDAN, SOSYAL E-SPOR’A DÖNÜŞÜM

E-spor oyuncuları için yayın hizmeti olarak denendiğinde OBS and Xspli gibi platformlara karşı rekabetin zorluğu fark edildi. Ardından tıpkı ilk sosyal ağ fikrinde ki arkadaşlarla organize olma fikri çark edince, e-spor ligleri ve turnuvalar için yayın organize etme fikri akıllarına geldi. Bebo şuanda çevrimdışı durumda ancak sitede uygulanmak istenen o fikir her türde oyuncu grupları için ligler ve turnuvalar oluşturmaktı.

EMarketer’in raporuna göre 2018’de yaklaşık 400 milyon kullanıcıyı çeken e-spor, sponsorluklar, oyuncu ücretleri ve reklamlardan 869 milyon dolar gelir elde ettirdi ve bu rakamın 2022 yılına kadar 1.58 milyar dolar ile 2.96 milyar dolar arasında bir rakama ulaşacağı tahmin ediliyor. Ve Bebo bu toplulukların örgütlenmesine ve kurulmasına yardım ediyordu.

Devamını Oku
Bu Haberleride Beğenebilirsiniz
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Daha fazla Yazı

Yukarı