Bizimle iletişime geç
Güncel Sohbet Bloğu

Güncel Sohbet Bloğu

Twitter kontrol edilemiyor!

Twitter kontrol edilemiyor!

Yazı

Twitter kontrol edilemiyor!

Twitter kullanımına ilişkin detaylı bir inceleme yapan Uluslararası Af Örgütü, buradaki kullanıcıların bir kısmının kontrolsüzce hareket ettiği sonucuna ulaştı. Siyahilere, sporculara, siyasilere ve kadınlara yönelik olarak atılan 228 binden fazla tweetin incelenmesi neticesinde kadın düşmanlığı, ırkçılık, homofobi ve benzer olumsuzların sıkça görüldüğü anlaşıldı.

Uluslararası Af Örgütü, dünyanın en önemli yapay zeka yazılımı üreticilerden olan Eleman AI yardımı ile geniş çaplı bir anket düzenledi. Anketin konusu, Twitter kullanıcıların davranış biçimlerinin ortaya çıkması. Bu amaçla çok sayıda tweet de detaylı olarak incelendi ve ortaya çıkan tablo, Twitter’ın kontrolsüz kullanıcıları olduğudur. Kadın düşmanlığı ve ırkçılığın bu sosyal medya platformunda son derece yaygın olduğu görüldü.

Yapılan ankette 150 ülkeden 6.500 gönüllü önce TrollPartol’e kayıt oldu ve hemen ardından belli alanda atılan tweetlerin sınıflandırılması başladı. Bu kapsamda ABD ve İngiltere’de görev yapan 778 kadın siyasetçiye yönelik atılan 228.000 tweetin sınıflandırılması yapıldı. Element AI tarafından ulaşılan sonuçlarda ise 1 yıllık süreçte sorunlu olarak kabul edilecek toplam 1,1 milyondan fazla tweet atıldığını ortaya koydu.

Yapılan bu araştırma sonucunda elde edilen bulgulara ilişkin Uluslararası Af Örgütü’nden Milena Marih açıklamalarda bulundu. Bu açıklamalarda, kadınların uzun zamandır şikayet ettiği durumun ne kadar vahim seviyelerde olduğu vurgulandı. Twitter’ı da sert bir dille eleştiren Marih, burasının tamamen denetimsiz ve kontrolsüz bir yer olduğunu söyledikten sonra insanların nasıl bu kadar rahat hakaretler yağdırmasına izin verildiğinin düşündürücü olduğunu kaydetti.

REKLAMLAR İLE DOLANDIRIYORLAR

Twitter’a yönelik eleştirilerin bir diğer ise reklamlarla ilgiliydi. Burada verilen reklamların bazılarının ciddi şekilde sorunlu olduğu ve insanların bunlardan dolayı mağdur oldukları kaydedildi. Dolandırıcıların çok kolay bir şekilde reklam verdiği ve insanların da “sponsorlu” ifadesine inanarak bunlara tıkladığı ve kandığı belirtildi. Bu nedenden dolayı çok sayıda insanın ya kişisel bilgisini çaldırdığı ya da maddi anlamda ciddi kayıplar yaşadığı biliyor. Bütün bunlara rağmen, Twitter tarafından konuya ilişkin bir önlem alınmıyor ve dolandırıcılar reklamlarına aynı şekilde devam ediyor. Yapılan sert eleştirilerden birisi de bu şekildeydi. Twitter’ın bunlara cevap verip vermeyeceği ise merak konusu.

Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Daha fazla Yazı

Yukarı